Kávé egy nőnél

2010.03.13. 13:53

 

   

 

 

"Gyere légy szíves fel délután, van valamid itt" - Ezt mondta Judit, a volt feleségem a telefonba.

 
Meglepett a hívása, mert nem számítottam arra, hogy napközben felhív. Általában este szoktunk beszélni néha, főként, amikor a gyerekeket kell lepasszolnia. De most a nyomdában voltam, éjjel dolgoztam, s alig hallottam őt, mert zúgtak a gépek. Érteni viszont értettem, határozottan azt mondta, menjek fel, mert van ott valamim. Ez szintén meglepett, mert amikor elköltöztem jó fél éve a közös lakásból, úgy emlékszem, mindent elhoztam az albérletbe. Amit meg nem, azt Jutka kidobta.
 
 

Az elmúlt fél évben nem nagyon voltam náluk fönt. Amikor Marcsiért és Balázsért megyek, akkor rendszerint a kapuban megvárom őket. S kénytelen voltam eddig tétlenül elviselni, hogy ők hárman milyen melegen és szeretni valóan búcsúzkodnak. Délután egy óra volt, a gyerekek az óvodában voltak, s most ott álltam a konyhában. 
 
Szinte minden megváltozott, amit nem tudott kicserélni és átpakolni Jutka, azt lefestette vagy teleaggatta mindenféle mütyűrökkel. De el kellett ismernem, sokkal jobban mutatott a konyha így.
 
-Gergő, kaptál egy csomagot, ott van az asztalon. -mondta Judit, miközben valamit vadul kevergetett a tűzhelyen. -Iszol egy kávét? -kérdezte
-Ühüm. -válaszoltam, s kibontottam a hatalmas borítékot. A boríték több fehér lapot tartalmazott.
-Ez meg mi? -néztem kérdően Jutkára
-Fogalmam sincs, a postaládában találtam, még a neved sincs rajta.
Ekkor néztem meg tüzetesebben, hogy a borítékon nincs se cím, se feladó, se semmi. Csak a boríték s a fénymásolt lapok.
-De hát akkor honnan gondolod, hogy az enyém?
-Nekem ilyet biztosan nem küldenek!
-Nem te dolgozol a rendőrségen? -kérdeztem
-Titkárnőként. Ráadásul neked van az a Géza haverod, aki mindenféle gyanús ügyekbe keveredik állandóan...
-Na igen, de neked meg ott van a főnököd, a Molnár százados elvtárs úr! -vágtam vissza gúnyosan
-Gergő, ne kezdd megint, kérlek, nem ezért hívtalak! Ráadásul őrnagy...
-Ó, igazán gratulálok az előléptetéséhez az őrnagy úrnak! -folytattam
A kávé közben kijött. Judit szó nélkül letette elém a poharat, s természetes módon beletett két kanál cukrot. Újra elővettem a fénymásolt lapokat, s megnéztem őket, miközben kortyoltam a remek kávét. Az első, ami a kezembe akadt egy szinte olvashatatlan, iktatószámmal ellátott zagyvának tűnő szöveg volt.

  -Te el tudod ezt olvasni? -kérdeztem Jutkától

Jutka fölém hajolt s megcsapott a máig ismerős parfümjének az illata. Elbódultam, a gyomrom pedig görcsbe rándult.
-Itt az áll, hogy "Tisztelt Főjegyző úr!", meg iktatószám, aláírás..., itt "kérem", meg "Tisztelettel" ennyi. -vizsgálgatta alaposan a papírt Jutka.
   -De itt van ez a másik lap, mondtam, s már ketten olvastuk Jutkával.   
 
-Te, Jutka! Ez a Szűcs ismerős nekem. Géza valamit mondott a fickóval kapcsolatban -kiálltottam fel
-Mégis mit? És mi közöd van ehhez a Szűcshöz?
-Valami nőről beszélt nekem, meg utazásról, de már nem nagyon emlékszem.
-És ki lehet ez az Á. György?
-Ezek szerint valami pénzügyi tanácsadó- böktem a papír felé.
-Te, Gergő, figyelj ide! Nem gyanús ez neked, hogy küldözgetnek neked egy ilyen iratokat? -kérdezte Jutka
-Momentán még csak ezt az egyet küldték.
-De mi a fene közöd van neked ehhez? -horkant fel
-Fogalmam sincsen és nem is értem. -mondtam őszintén, s belekortyoltam a kávémba, majd kezembe vettem a harmadik lapot  

 Atyaisten -gondoltam magamban- miféle ügybe keveredtem? Olvastam a kérdéseket, amelyeket valaki valamiért elküldött nekem... Hoppá! lehet, hogy nem is nekem küldte el, csak Jutka hitte azt, hogy én kaptam ezeket. Holott nem is volt se címzett a levélen, se feladó.

-Ki ez az Á. György? És milyen pénzügyi tanácsokat osztogat? -szaladt ki a gondolat a számon
-És mi az a "példátlanul magas díjazás"? -tette hozzá Jutka, s egészen közel hajolt hozzám.
Megittam a maradék kávémat, s mivel zsongott a fejem, úgy döntöttem, nem foglalkozom most a borítékkal és annak tartalmával egy jó ideig. Mindenesetre magamhoz vettem a papírokat, s jobb dolgom nem lévén, elindultam haza És közben azon gondolkodtam, ki lehet az a Fábry Béla.
 
 
 

  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kiborito.blog.hu/api/trackback/id/tr471836613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása